Przedmiotem inwestycji jest budowa drogi ekspresowej S12 na odcinku od węzła „Łódź Południe”, na skrzyżowaniu autostrady A1 Gdańsk – Łódź – Katowice z drogą ekspresową S8 Wrocław – Łódź – Warszawa, do węzła „Kozenin” na skrzyżowaniu z projektowaną drogą ekspresową S74 Piotrków Trybunalski – Radom – Lublin.

Inwestycja zlokalizowana jest w województwie łódzkim na terenie powiatów: łódzkiego wschodniego, piotrkowskiego, tomaszowskiego, opoczyńskiego oraz gmin: Rzgów, Tuszyn, Brójce, Czarnocin, Moszczenica, Będków, Rokiciny, Ujazd, Tomaszów Mazowiecki, Sławno.

Zakres planowanej inwestycji obejmuje:

  • budowę drogi ekspresowej o długości ok. 64 km,
  • budowę węzłów drogowych będących połączeniem dróg publicznych na różnych poziomach,
  • budowę obiektów inżynierskich (wiadukty, estakady, kładki dla pieszych, mosty, przepusty, tunele, konstrukcje oporowe),
  • budowę jezdni dodatkowych, w tym do obsługi przyległego terenu,
  • skomunikowanie kluczowych ciągów dróg ekspresowych,
  • wykonanie urządzeń bezpieczeństwa ruchu i organizacji ruchu,
  • instalację urządzeń ochrony środowiska: ekranów akustycznych, wałów ziemnych, zbiorników podczyszczających wody opadowe i roztopowe, przejść dla zwierząt, ogrodzeń,
  • budowę kompleksowego odwodnienia układu drogowego wraz z urządzeniami towarzyszącymi,
  • budowę i przebudowę urządzeń melioracyjnych,
  • budowę kanału technologicznego w ciągu drogi ekspresowej,
  • budowę Systemu Zarządzania Ruchem: przekazywanie informacji dla kierowców, pozyskiwania danych o pojazdach, o ruchu, danych wizyjnych, pogodowych, o stanie nawierzchni, wykrywanie zdarzeń, wraz z integracją z Krajowym Systemem Zarządzania Ruchem Drogowym,
  • budowę oświetlenia drogowego,
  • budowę Miejsc Obsługi Podróżnych,
  • budowę Obwodu Utrzymania Drogi Ekspresowej (OUS)
  • budowę, rozbudowę lub przebudowę dróg innych kategorii,
  • przebudowę istniejącej infrastruktury technicznej kolidującej z inwestycją,
  • wykonanie pozostałych elementów wynikających z przepisów prawa oraz przepisów wewnętrznych GDDKiA, niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania projektowanych dróg oraz terenów przyległych.

Podstawowe parametry techniczne

  • klasa techniczna: S
  • prędkość do projektowania: 130 km/h              
  • przekrój poprzeczny: 2×2 + pas awaryjny
  • szerokość pasa ruchu: 3,50 m
  • szerokość pasa awaryjnego: 2,50 m
  • szerokość opaski wewnętrznej: 0,75 m
  • szerokość pasa dzielącego wraz z opaskami: 4,0 m + 2 x 0,75 m (opaski wewnętrzne)
  • szerokość pasa drogowego: średnio 70 m
  • szer. pobocza gruntowego: 1,25 m
  • pochylenie poprzeczne jezdni: 2,5 % (na odcinku prostym)
  • wysokość skrajni: 5,00 m
  • nośność nawierzchni: 115 kN/oś
  • kategoria ruchu: KR7  

Przedmiotem inwestycji jest budowa drogi ekspresowej S12 na odcinku od węzła „Łódź Południe”, na skrzyżowaniu autostrady A1 Gdańsk – Łódź – Katowice z drogą ekspresową S8 Wrocław – Łódź – Warszawa, do węzła „Kozenin” na skrzyżowaniu z projektowaną drogą ekspresową S74 Piotrków Trybunalski – Radom – Lublin.

Inwestycja zlokalizowana jest w województwie łódzkim na terenie powiatów: łódzkiego wschodniego, piotrkowskiego, tomaszowskiego, opoczyńskiego oraz gmin: Rzgów, Tuszyn, Brójce, Czarnocin, Moszczenica, Będków, Rokiciny, Ujazd, Tomaszów Mazowiecki, Sławno.

Zakres planowanej inwestycji obejmuje:

  • budowę drogi ekspresowej o długości ok. 64 km,
  • budowę węzłów drogowych będących połączeniem dróg publicznych na różnych poziomach,
  • budowę obiektów inżynierskich (wiadukty, estakady, kładki dla pieszych, mosty, przepusty, tunele, konstrukcje oporowe),
  • budowę jezdni dodatkowych, w tym do obsługi przyległego terenu,
  • skomunikowanie kluczowych ciągów dróg ekspresowych,
  • wykonanie urządzeń bezpieczeństwa ruchu i organizacji ruchu,
  • instalację urządzeń ochrony środowiska: ekranów akustycznych, wałów ziemnych, zbiorników podczyszczających wody opadowe i roztopowe, przejść dla zwierząt, ogrodzeń,
  • budowę kompleksowego odwodnienia układu drogowego wraz z urządzeniami towarzyszącymi,
  • budowę i przebudowę urządzeń melioracyjnych,
  • budowę kanału technologicznego w ciągu drogi ekspresowej,
  • budowę Systemu Zarządzania Ruchem: przekazywanie informacji dla kierowców, pozyskiwania danych o pojazdach, o ruchu, danych wizyjnych, pogodowych, o stanie nawierzchni, wykrywanie zdarzeń, wraz z integracją z Krajowym Systemem Zarządzania Ruchem Drogowym,
  • budowę oświetlenia drogowego,
  • budowę Miejsc Obsługi Podróżnych,
  • budowę Obwodu Utrzymania Drogi Ekspresowej (OUS)
  • budowę, rozbudowę lub przebudowę dróg innych kategorii,
  • przebudowę istniejącej infrastruktury technicznej kolidującej z inwestycją,
  • wykonanie pozostałych elementów wynikających z przepisów prawa oraz przepisów wewnętrznych GDDKiA, niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania projektowanych dróg oraz terenów przyległych.

Podstawowe parametry techniczne

  • klasa techniczna: S
  • prędkość do projektowania: 130 km/h              
  • przekrój poprzeczny: 2×2 + pas awaryjny
  • szerokość pasa ruchu: 3,50 m
  • szerokość pasa awaryjnego: 2,50 m
  • szerokość opaski wewnętrznej: 0,75 m
  • szerokość pasa dzielącego wraz z opaskami: 4,0 m + 2 x 0,75 m (opaski wewnętrzne)
  • szerokość pasa drogowego: średnio 70 m
  • szer. pobocza gruntowego: 1,25 m
  • pochylenie poprzeczne jezdni: 2,5 % (na odcinku prostym)
  • wysokość skrajni: 5,00 m
  • nośność nawierzchni: 115 kN/oś
  • kategoria ruchu: KR7  

Do podstawowych celów przedmiotowej inwestycji należą:

  • uzupełnienie ciągu dróg ekspresowych,
  • zwiększenie przepustowości i prędkości ruchu tranzytowego na kierunku wschód – zachód oraz podniesienie komfortu jazdy,
  • odciążenie ruchu na autostradzie A1 na odcinku w. Łódź Południe – w. Piotrków Trybunalski oraz na drodze ekspresowej S8 na odcinku w. Piotrków Trybunalski Zachód – w. Tomaszów Mazowiecki,
  • umożliwienie aktywizacji gospodarczej terenów zlokalizowanych w sąsiedztwie drogi,
  • poprawa funkcjonalności sieci drogowej w województwie łódzkim,
  • zespolenie na obszarze województwa łódzkiego sieci dróg, m. in. drogi ekspresowej S8 i autostrady A1.